søndag den 11. april 2010

gotta get close to that

jeg tænkte på det tit under min graviditet og nu fik kommentarer ovre hos ønske mig til at tænke det igen. hvor fantastisk det er, at alle er så glade på ens vegne når man skal være mor. at alle mødre deler glæden med en. behandler en som om det er fuldstændig unikt. jeg har helt sikkert aldrig oplevet en lignende glad opmærksomhed. jeg var virkelig overrasket og lidt forvirret over det. var det virkelig muligt at det er så vidunderligt at blive mor? det Må det jo være, når ALLE er enige. når de nærmest flokkes om en. også alle dem, man ellers aldrig ville tale med. jeg synes faktisk en meget stor del af graviditetsoplevelsen var den måde det føltes som stor fællesmenneskelig glæde på.

nu hvor jeg selv er krydset over til moder-siden kan jeg fuldstændig genkende de følelser jeg blev mødt af som gravid. jeg Ælsker gravide. og jeg har lyst til at gnide og gnubbe mig op ad dem for gennem dem at genopleve så meget som muligt af min egen tid som gravid og nybagt mor. og det lykkes altid. lidt i hvert fald. derfor elsker jeg gravide..


4 kommentarer:

Diana sagde ...

Ja denne fællesmenneskelige glæde er helt unik. De åbenlyse blikke og stjålne smil... og man er så stolt af det lille vidunder i maven. Jeg vil uden tvivl tilslutte mig det storsmilende fællesskab og ligesom dig gnubbe mig op ad gravide, når min gravid-tid er forbi.

Månekisten sagde ...

Jeg elsker også gravide. Og har elsket at undervise i fødselsforberedelse i mange år. Lige nu er en af mine allerbedste veninder - og heldigvis nabo - højgravid som liiige straks 40 årig, med sit første barn.
Jeg sværger, jeg har ikke prædiket for dem! Men alligevel afleveret nogle af de ord, der var vigtige for mig, da jeg skulle være mor første gang.
Og i dag hørte jeg hende og hendes mand spørge en fælles veninde, om hun ville være stand by til fødslen. Til at passe mine børn!!

For de ville så gerne have mig i nærheden, når fødslen går i gang. Jeg må være med!!

Monica sagde ...

Graviditeten er en smuk, smuk proces - og en gravid kvinde er noget ganske særligt. Men jeg har nok aldrig helt forstået det, før jeg selv prøvede at være gravid. Og mest af alt er det nok her efterfølgende, at jeg kan se, at det var smukt og flot - beviset på liv.

Månekiste: Det er en flot, flot tillidserklæring, dine naboer giver dig. Dejligt!

knockmeup sagde ...

Ja Månekiste, hvor dejligt at det betyder så meget for dine venner at have dig i nærheden. Det er så skønt når venner kan bruge en til noget sådan for alvor.