søndag den 20. februar 2011

lidt for tæt på helvede

Nåmen sidst på eftermiddagen fredag var vi så til samtale på Copenhagen Fertility Center.

WTF???? Samtalen vi havde, fik lægerne på 7. etage på Riget til - selv på den mest travle og samlebåndsprægede dag - at ligne ildsjæle, der giver hele deres hjerte til hver eneste patient, de ser. Omgivelserne fik 7. etage til at ligne et welness-center med mindfulness som indretningsprincip og stemningen fik 7. etage til at ligne en gospelkoncert. Seriøst!

Hvad sker der for dem? Har de selv opdaget, den her tekst på forsiden af deres website:
Nu er det bevist, Godt humør på klinikken giver flere børn
Det er jo decideret komisk. også lidt tragisk.


Den lidet celebre adresse stedet har, finder jeg sympatisk. Men for hulen. Venteområdet er på ca ehm 150 m2, hvor der står 5 stole, man kan sidde på, mens man stirrer ind i en af de mange insisterende hvide vægge og skammer sig. Det er det eneste, man kan foretage sig i det rum. Samtale er helt udelukket.
Receptionen på 50m2 ligger i et andet lokale, så den enlige receptionist kan blive fri for at tale med - endsige se på - stedets ynkelige gæster.
 
Mindst en halv time efter vores aftalte tid (så længe er jeg sgu ikke sikker på, at jeg har ventet på Riget)  blev vi kaldt ind på et kontor. Eller rettere: ind i et lille hvidt rum, indeholdende et skrivebord, en computer og tre stole. Manden, der præsenterede sig som læge, men som mere sandsynligt kom fra et beskyttet værksted nede i kælderen, var iført en hvid kittel, der strammede over maven, så den var lige ved at sprække og .. åh!.. var møg-beskidt. Han gad ikke snakke med os. Det var SÅ surrealistisk. Han gloede bare afventende på os og virkede som om han undrede sig over, hvad vi ville. Vi måtte trække alle svar ud af ham. Det havde intet med en samtale at gøre. Intet.
 
Da vi kom ud derfra og stod og ventede på elevatoren, så vi på hinanden og lo. Hvad FANDEN var det, sagde vi i munden på hinanden. Og nu tror jeg faktisk vi er villige til at betale 5000 dask ekstra per forsøg for at undfange vores barn et sted, der minder lidt mindre om helvede.

9 kommentarer:

Diana sagde ...

Argh hvor lyder det grumt! Jeg måtte tjekke stedet, for at sikre mig, at det ikke var samme sted vi var. Jeg kan stadig ikke forstå, hvordan der kunne komme noget så vidunderligt ud af så kolde omgivelser. Jeg kan godt forstå Jeres beslutning om at betale det det koster. Forløbet er hårdt nok som det er, også uden for helvedes forgård. Kram

Sechen sagde ...

Arj, for filan, da Knock. Det lyder da helt crazy! Gad godt vide hvilken læge det var, for det er vildt så forskellige indtryk man kan have af sådan et sted. Jeg har faktisk indtrykket af ildsjæle, men vi har stort set også kun været i kontakt med selveste "guruen" himself, som jeg må indrømme (selvom vi lidt hader onde private klinikker hjemme hos os og er konsekvent skeptiske overfor deres motiver - især min kæreste) virker oprigtig dedikeret og er pisse-flink på den ikke-platte og overgearede måde.

Arj, det lyder bare som så meget spild af tid. Hvad filan bilder sådan en læge sig ind? Han var åbenbart ikke i humør til at tjene penge den dag...?

Nå, glæder mig til at høre om det næste besøg!

Fru P sagde ...

strange... men ja vi er jo ogsåkun stødt på guruen, men du har ret deres ombygning er ikke blevet til det bedre! mega klinisk og upersonligt... øv altså, tager i så trianglen?

lauriestrode sagde ...

Whoah, det lyder godt nok...surrealistisk.

Nu var jeg hos Trianglen, da vi var i inseminationsbehandling - men det er jo en del år siden nu. Men det er i sådan en gammel Patriciervilla i Hellerup, så der skal virkelig arbejdes hårdt, hvis der skal gøres upersonligt.

Jeg husker det som et hyggeligt sted, hvor jeg godt nok var henover tre forskellige læger i forløbet, men jeg følte mig sjovt nok alligevel altid velkommen.

Kan man overhovedet fertilitetsvinduesshoppe?

Rikke sagde ...

Personligt tror jeg på at man skal vælge den læge/klinik der vækker ens tillid. De har alle tilsvarende resultater, så det kan man ikke gå efter.

Tilgengæld skal man også vurdere om den behandling/protokol de forestiller sig for en, er noget man tror på.

Så jov, man skal bestemt prøveshoppe hos alle klinikkerne inden man vælger.

PS. Jeg har også prøvet den pågældende klinik (hos guruen himself) og jeg brød mig ikke om stedet, men andre er i totalt knæfald

Sechen sagde ...

Hey, kom i videre i klinik-surfingen? Jeg har jo den her ide om at du indleder lillebrøster-ballet, så er jo ligesom lidt interesseret i at høre om der sker noget på den front :-)

Monica sagde ...

Hvordan er livet her hos dig?

Diana sagde ...

Jeg håber at du er ok!? En bunke krammere herfra.

Sechen sagde ...

Mon det går godt herovre? Kigger tit ind for at se om der er nyheder om lillebrøster projektet. Jeg håber det er udtryk for at i har travlt med at lave det dersens rigtige liv!

Kram!