onsdag den 12. december 2007

Fjollet

Og her sidder jeg så grædende på kontoret endnu en gang.

Jeg havde fået den idé, at vi kunne få en omgang IUI i næste cyklus, hvis vi ikke kan komme til på Riget. Jeg syntes selv, at det var en rigtig god ide, faktisk. Man hører jo alle steder, at ved graviditet og udskrabning er sandsynligheden for at blive gravid igen forhøjet i perioden efter. Så er det ikke en fremragende idé at se om sandsynligheden skulle være så meget forhøjet, at en IUI kunne klare jobbet i stedet for hele den store grønklædte operation? Jeg synes det giver rigtig god mening. Foruden den primære faktor som selvfølgelig er, at det er utåleligt at skulle vente endnu en måned. UTÅLELIGT!

Så jeg ringede for et øjeblik siden til min 'gamle' gynækolog, som var ansat på klinikken på Riget indtil hun fik egen praksis for et års tid siden, hvor hun startede mine IUI'er. Jeg forklarer hele den lidt indviklede historie til sekretæren, som lyder forvirret. Hun siger, at det må hun lige vende med gynækologen, forsvinder i 1 minut hvorefter hun kommer tilbage og siger, at det mener gynækologen "ville være fjollet". Jeg må bare "væbne mig med tålmodighed"

FJOLLET??????

Jeg er rødglødende af raseri og gisper af ydmygelse.

At få affejet noget, der er så vigtigt for én med et ord som det og efter 1 minuts overvejelse.


Fjollet?!!!

10 kommentarer:

Monja sagde ...

Jeg synes det lyder som en rigtig god ide. Personligt fik jeg da et ekstra IUI på Riget fordi jeg ikke kunne komme til IVF med det samme (måske pga. ferie – jeg husker det faktisk ikke). Desuden viser dit IVF forsøg jo at der ikke er noget galt med befrugtningen. Og du har kun tre IUI forsøg bag dig og anbefaling siger da vist mellem 3-6 forsøg inden IVF.

Det hjælper selvfølgelig ikke at jeg giver dig ret.

knockmeup sagde ...

Der tar du fejl Monja. Det hjælper nemlig meget, at du giver mig ret :-)

Du gav mig en god ide. Jeg prøver at se om ikke jeg kan få en IUI på Riget i stedet for. Og så smider jeg rådne æg på den dumme gyns vinduer og vender ALDRIG tilbage

Anonym sagde ...

Helt ærligt, Knox. Hiv dog de småpenge op ad lommen og hop ind til Svend og Co på Nordica og få en omgang hos dem. Det gjorde jeg i 3. omgang og det var sgu godt for min sjæl at I was in control of this shit.

Du styrer det her - ikke "apparatet".

Jeg hepper fortsat og lige til det lykkes ;o)
Spif

Signe og Jan sagde ...

Altså fjollet er nok ikke lige en begrundelse der holder..... Nu er jeg også vred. Hvad med at gå til en privatklinik, som Spif foreslår. De stiller sig nok ikke til dommer over om det er fjollet eller ej. Fjollet.... Jeg er også sur nu.

Anonym sagde ...

Åh, Knockme, hvor skal det bare heller ikke være let.
Du fandt jo selv en mulig løsning - IUI på Riget. Mon ikke de klarer den? Ellers er der jo den anden udvej på en privatklinik...

Sikke en dum gyn, der bare ikke tænker på hvor meget man tænker på de her ting! Altså hvis du skal have hjælp til ægsmidningen, så sig lige til ik? Så stiller vi en hær af sure infertile kvinder!

Tredje udvej er selvfølgelig at give din mens en ordentlig opsang så den kommer d. 31... ved det godt - nemmere sagt end gjort.

Maomis sagde ...

Fjollet er det i hvert fald ikke og jeg synes ikke du skal give op bare fordi din gyn kommer med sådan et udsagn. Der er andre måder. Din egen idé med at prøve Riget, er da værd at prøve, ellers tænker jeg privatklinik. Der kan det meste altså lade sig gøre – også i julen. Jeg har selv været glad for Trianglen, så giv dem da et ring. :-)

Frøkenhat sagde ...

Nogle gange skulle de læger og sygeplejersker altså lige tænke lidt mere over, hvad de siger...

QVINDEN sagde ...

Kommunikation er en svær størrelse - og det beviser sygehuspersonalet desværre gang på gang.
Jeg kan godt forstå, at du blev vred.

QVINDEN sagde ...

Håber alt er ok hos dig .... ?

Amocca sagde ...

ja det er jo nokl lidt sent for mig at byde dig velkommen i blogland eftersom jeg kan se at du har været her næsten hele sidste år...

Men eftersom jeg først idag er vågnet af blogdvale og har taget mig sammen til at blogsurfe igen, ja så gør jeg det alligvel...

Jeg er Amocca - barnløs, bitter bitch med blog om samme i en del år efterhånden....

Velkommen til