søndag den 6. april 2008

Mild bekymring (10+3)

Siden i aftes har min mave været mærkelig øm - sådan overfor tryk. Her til morgen opdagede jeg så, at jeg har en sær bule ikke midt på maven, men sådan lidt til den ene side. Ca en håndfuld, der føles lidt hård og øm. Mystisk! Når jeg ligger ned kan man faktisk se bulen.
Jeg er ikke gået i panik, men lidt bekymret er jeg da. Jeg har ikke været øm tidligere, men det er nu også somom min mave så småt er begyndt at bule ud på en gravid måde nu. (lidt tidligt, er det ikke?) Kan der være tale om noget, tarme feks, der bliver forskubbet lidt fordi livmoderen begynder at fylde? Det er i hvertfald ikke livmoderen selv, for jeg går ud fra at den føles helt hård og kugleagtig - og jeg håber da også den er placeret lidt mere centralt i mit underliv...

Frygten er selvfølgelig, at det f.eks er en eller anden væske i bugen- blødning, fostervand eller lignende uhyrligheder. Men jeg har nu ikke nogen smerter.

Er der andre, der har prøvet noget lignende? eller har et bud på, hvad det kan være??

Bortset fra denne lille bekymring har jeg det rigtig, rigtig godt. Det kommer der snart et indlæg om..

3 kommentarer:

Snowie sagde ...

Hvis den sidder i venstre side, tror jeg det er slutningen på dit tyktarm, og mit gæt er, at bulen forsvinder, når du går på wc :-)

Ellers ring til lægen i morgen - bekymringer skal man ikke gå og tumle med for længe.

kh Snowie

knockmeup sagde ...

Hej Snowie - tak for dit bud. Har netop fået samme forslag fra min svigerinde som også ved et og andet om menneskets anatomi..
Bulen sidder ganske vist i højre side, men jeg køber gerne forklaringen alligevel. For det helt fede flow er der da godt nok ikke i den tarm for tiden. Jeg har godt nok aldrig oplevet at kunne mærke og se tarmen 'udenpå' på den måde før, men det er vel fordi der er lidt mindre plads derinde nu så..

Det er lige op over med dig, kan jeg forstå. Hvor er det fantastisk. Jeg håber det går rigtig rigtig godt!

Tak for din hilsen - det beroligede virkelig!

Snowie sagde ...

Går det bedre med "bulen"?

kh Snowie