torsdag den 9. december 2010

ex-bib - eller en gang bib altid bib?

Jeg fik taget blodprøve i går morges, men jeg glemte at ringe og få svaret inden 12.
I dag kom jeg i tanker om det kl 11.47. Efter 8 minutter i telefon-kø blev telefon-svareren sat til.
Så jeg har stadig hverken fået svaret (som vi jo kender) eller meldt mig til frysebehandling.

Det er et helt andet følelsesunivers end bib, det er det altså. Men der også en del denial involveret. Efter at have tilladt mig selv at tro på et mirakel er jeg skide-bange for at komme til at åbne sluserne ind til bib-følelserne.

Og det er vel også en del af årsagen til at jeg stadig er ret splittet mht december-behandling. Jeg er bange for at spilde vores sidste freebee. Eller bare for at bruge vores sidste freebee. For så er det slut med den sorgløse tilgang til lille-brøster. Og det kan jeg slet ikke overskue. Slet slet slet ikke.

Lidt ondt gør det jo alligevel, må jeg indrømme. At have lukket op for drømme, forestillinger og håb om en lillesøster betyder at have gjort sig sårbar. Og der er heftige kræfter i mig, der stritter imod. Der er panisk angst for at komme tilbage i bib'erens univers.

I øvrigt er jeg ikke helt sikker på, at jeg overhovedet kan få det til at passe med scanning og ÆU i forhold til ting som ikke kan aflyses i december som feks eksaminationer, jeg skal stå for..... seriøst

1 kommentar:

Sechen sagde ...

Okok, så får du lov at vente til januar :-)

Jeg kan SAGTENS følge dig, og du kan se mange af de tanker, du har, på min blog for nogle måneder siden. Bare formuleret mindre elegant :-)

Men altså Knock. Det ER ikke det samme. Heller ikke selvom den står på kolde kontanter og hele møllen (altså hvis fryseren ikke leverer). Det ER det bare ikke. Og jeg tror altså heller ikke det bliver det for dig. Jeg tror, der skal en del mislykkede forsøg til her i 2. omgang før det begynder at blive rigtig svært.

Vi har et langt RET mislykket bag os i denne omgang, og jeg glemmer hver anden morgen at tage min suprefact. SÅ meget fylder det her :-)
Det er ikke for at sige at det er det samme for dig, men der er helt andre stakes på spil første gang, som jeg tror gør det meget, meget sværere at bære.