mandag den 5. marts 2012

Copenhagen Fertility Center er død. Længe leve Trianglen!

Nå men nu har vi omsider været til samtale ude på Trianglen. Alt var så diametralt modsat vores oplevelse af Copenhagen Fertility Center. Og det var godt.

I næste cyklus regner vi så med at tage et nyt forsøg. På præcis samme måde som på Riget i sin tid. Det præparat, som vi var med til at teste i forsøget på Riget er nu frigivet og på markedet, så vi kan få det igen. Det gør mig lykkelig. Blev jo altså gravid med det i begge forsøg. Og det er da også en slags fordel at man kan springe 6 kanyler over undervejs.

Det er over et halvt år siden vores sidste forsøg. Forklaringen er vist nok ret enkel - selvom det bestemt ikke altid har føltes enkelt. Jeg har for meget stress med mit arbejde og det har givet mig en fornemmelse af ikke at kunne magte mit liv. Jeg har slet ikke været i stand til at rumme tanken om et barn mere, fordi jeg i forvejen kun lige akurat synes at jeg kunne holde roret i vandet. Det er en meget meget ubehagelig fornemmelse. Og selvom jeg rationelt synes det er fuldstændig forfærdeligt, hvis Max skal have et helt liv uden søskende, fordi jeg lige havde et par år, hvor jeg ikke kunne bunde i mit arbejdsliv, så er det svært at handle på det, når man bare virkelig virkelig ikke har lyst.

Men nu går det efterhånden lidt bedre. Og der er alle mulige ting, jeg kan rumme igen. Herunder behandling og en lillebitte tanke om en baby. Men det er stadig ikke noget, jeg tænker meget på endsige decideret længes efter. Men altså..hell... vi ved jo allesammen at der også er noget forsvarsmekanisme involveret i det.

Behandlingsstart omkring 22. marts..

6 kommentarer:

Maria sagde ...

Lyder spændende med Trianglen. Jeg har prøvet både Trianglen og CFC, og må sige at jeg personligt er mest til CFC. Er nysgerrig på hvad det er for et hormon du skal have. Kan du huske hvad det hedder?

Kh Maria

Sechen sagde ...

Hurra! Et indlæg fra dig, kære Knock! Du har været savnet i min lille fertilitetsboble.

Og min syge hjerne har jo besluttet sig for at når du får bingo, så gør jeg også. Så jeg er vildt glad for at læse at næste omgang er lige om snart (og endda på Trianglen, som giver meget mere ro i din mave) for så følger jeg sgu trop lige bagefter du!

LOK sagde ...

Hvor lyder det bare positivt det hele Knock!

Held og lykke!

Diana sagde ...

Huraaaaaaa

Monica sagde ...

Hvor er jeg glad for, du er tilbage på din blog.

Krydser fingre for Sechen, dig og mig. Og alle de andre der kæmper og kæmper. Selvom kampen her anden gang er anderledes, er den fortsat intens.

Anonym sagde ...

Tak for jeres hilsner

@maria: jeg kender slet ikke navnet på præparatet. når jeg får det skal jeg nok skrive det her. men de kalder det bare 'long acting' (fordi det er sådan en 7-dages depotsprøjte)