mandag den 26. marts 2012

gammelt bras

Jeg kan ikke huske, at mine hormontal har været diskuteret i vores tidligere behandlinger. Så det har vel altid været fint nok. I hvert fald har lægerne altid været begejstrede for mine såkaldte ægreserver og sagt at der er meget lang tid til jeg går i overgangsalder (gys)

Derfor var jeg sgu ærligt talt lidt chokeret over min ringe ægproduktion som jeg nævnte i går. Og nu har jeg så brugt en halv aften på at forsøge at forstå, hvad det var den flinke læge sagde om mine hormontal. Hvorfor hulen spurgte jeg ikke. Han sagde 13 eller 14. Og jeg går ud fra at det var FSH-niveau, han talte om. Og her kan jeg så læse mig til at med FSH over 15 er man en lost case. Det skal helst være under 10. Jeg er med andre ord ret tæt på at være en lost case lige pludselig. Whaaaaaat??!!
Men jeg kan også læse mig til at det gælder for FSH på dag 3 (eller inden dag 5 i hvert fald). Jeg fik taget blodprøven på dag 8. Kan det så overhovedet bruges til noget? Er der nogen af jer derude, der ved noget om det her?

" A normal FSH on day 8 will be less than 8"
"I was told that my fsh level is 14.5 and there's no way I can use my own eggs. On day 3 my level was 11.9, and on day 10 it was 14.5. (clomid challenge)."

1 kommentar:

Sechen sagde ...

Åh, ja, fertilitetsgoogling... kender det alt for godt.

Jeg får ikke målt mine hormontal (det vidste jeg ikke var standard???) og det lyder da underligt hvis du lige pludselig skulle være en lost case?

Jeg ved desværre ikke noget om FSH, men kan sige at på de 2-3 år der er gået fra Asbjørn i 2008 og til nu (fra 2010), der skal jeg altså have væsentlig mere hormon end dengang. Som i næsten dobbelt så meget. Det er jeg selvfølgelig også bekymret over, men egentlig bare for at sige at jeg tror det er normalt at kroppen reagerer meget forskelligt når der er gået de der par år...

Mht æganlæg, så har jeg fået af vide at netop 4-5 på hver er godt, hvis man har for mange er det heller ikke godt, for så går æggene ligesom i stå (det var det, der skete for os til jul). Og at 8-10 stykker inden ÆU er optimale.

Men hvad ved jeg - jeg synes altid de siger det er godt, og det er det jo ikke når der ikke kommer børn ud af det!

Håber du har gode nyheder fra næste scanning...