fredag den 30. marts 2012

Påske-surprise

Jeg var til scanning i morges på 6. stimulationsdag.

Mens jeg var i gang med benklæderne bag gardinet spurgte jeg lægen til min æggestokkestatus. Ytrede min undren over at jeg, modsat tidligere, kun havde 4 æganlæg på hver side i denne cyklus, når nu mine hormontal er så fine.

"Ja, sagde lægen, det er lidt overraskende. Med et AMH på 13 ville man forvente flere æg."

Mig på på briksen. Han roder rundt, tøver og undrer sig. Måler hist og her. Nogen småkravl. Men...en på 13mm... En på 18 mm. "undskyld hr læge, sagde du 18mm??? Det er da ikke spor godt - den er jo klar til ægløsning"

"Nej det ser ikke så godt ud. Der er meget stor spredning på størrelserne. Du må godt komme ned"

Efter scanningen kunne han fortælle at foruden den dårlige spredning på æggene, ser livmoderslimhinden ud af H til. Slet ikke sådan en fin 3-lags-hinde. "Siger du, at vi skal afbryde, hr Læge?" "Ja, jeg er bange for at det er det, jeg må anbefale. Nogle gange har man bare en skod-cyklus" siger han og ser slemt beklemt ud.

"Jamen hvorfor? Har man slet ikke noget bud på, hvorfor det pludselig ser sådan ud? Jeg plejer altid at få at vide, at min slimhinde er så flot"

" Hvornår afsluttede du behandling på CFC? - Nå ok, så er det ikke fordi du stadig er påvirket af stimuleringen derfra"

"Slet ikke noget bud, så? Er det bare tilfældigt?"

"Nej, det mest sandsynlige er, at du havde en snert af en graviditet i sidste cyklus. Det er også derfor du ikke har haft flere æganlæg"

..
..
..
..

Og ja, sådan er det. Mens to dage forsinket og startede med sort snask i stedet for blod. Præcis ligesom ved min MA i sin tid. 

Hele tre overraskelser på en gang.

Glædelig påske

4 kommentarer:

Håbet sagde ...

Hvad skal man snart sige til det? Lige ved og næsten, og så alligevel ikke. Skal man være glad, eller lidt ked? Men hey - det var lige ved og næsten. Og chancerne for at næste gang lykkes er større efter en næsten graviditet! Krydser..

Monica sagde ...

SUK.

ØV.

SUK.

ØV.

KRAM - og god påske, trods alt.

Sechen sagde ...

For f...anden. For h..elvede. Arhmen, jeg ved ikke om man skal grine eller græde? Nok mest det sidste. Det ville jeg nok.

Det er LIGE PRÆCIS det her, der gør det at være i behandling så uudholdeligt. Den rutsjebanetur det HELE tiden er. Bekymringer, overvejelser, google-søgninger og uvished. Puh, jeg sender et kæmpe virtuelt knus og en tanke.

Jeg er jo en evig (jubelidiot), så jeg tror jo at du faktisk er ret så fertil, eftersom sådan noget hcg åbenbart gerne vil dig. Men jeg ved jo alt for godt at det ligesom er enten-eller i det her game. Lidt gravid, lidt hcg kommer man ligesom ingen vegne med.

Og for filan, da, Knock. Hvad så med mig? Nu er oddsne jo for os helt ødelagte... Krisekrise. Jeg må få noget hekseri indenom på en eller anden måde. Der må være noget andet overtro, der kombineres ind i stedet...

Stort knus - jeg håber frustrationerne ikke ødelægger påskeferien.

Diana sagde ...

Kram!