mandag den 19. november 2007

anvendt matematik

Det er 77 dage siden jeg havde min sidste menstruation. Det er ikke sket siden jeg var 12. Min stakkels krop må jo være totalt rundt på gulvet.

Jeg har testet for ægløsning i det meste af to uger allerede. Ingen ægløsning. Det giver nok ikke så meget mening, at jeg overhovedet tænker på det, for jeg kan vel godt risikere slet ikke at få ægløsning her i post-udskrabningscyklus. Men jeg kan ikke lade være. MÅ have et fix-punkt. Og det er altså min ægløsning. Hvis jeg får sådan en, så ved jeg, at vi er i gang igen. Kan regne frem til næste mens. Kan forudse fremtiden og planlægge. Hæ - right!

Strengt taget skulle ÆL have været sidste mandag. Og mens om en uge. Men de siger selvfølgelig at der kan gå op til 6 uger inden første mens kommer efter abort. Det er en god ting. Virkelig! For jeg har selvfølgelig regnet på det. Med helt regelmæssige menstruationer ville 1. mens være d. 26 november og næste da-da-da-daaaa 24. december. Lidt hurtig matematik gør det altså klart, at vi risikerer ikke at kunne komme i behandling efter 2. cyklus fordi der er julelukket på klinikken. Altså først genopstart sidst i januar. Pis mand. En julegyser.

Men sådan går det ikke vel? Din lille røde satan: Tag dig gooooood tid.

Hvad er der blevet af Spif? Spi-if? Meget ubehageligt at hendes blog bare pludselig er væk... Håber at alt er i orden.

5 kommentarer:

Monja sagde ...

Jeg håber din menstruation bliver væk lidt endnu, så regnestykket kommer til at gå op.

Knus Monja

Monja sagde ...

Nå er der optræk til noget? Ægløsning eller mens? Det vil være rigtig fint, hvis I kunne starte op lige efter nytår, så kunne I også slappe lidt af i julen og holde et brag af en nytårsaften, for til næste år har i jo en baby (xxx).

knockmeup sagde ...

Tak fordi du lige tænkte på mig Monja. Jeg fik akut-ængstelse i aftes som vist må tilskrives PMS. Her til morgen måtte jeg forbi apoteket for at væbne mig med smertestillende og bind, for begyndende underlivsubehag gjorde mig helt sikker på, at nu kom den røde djævel, men siden har følelsen lidt fortaget sig igen.

Jeg har ikke kunnet teste positiv for ÆL, men det har jeg i faktisk aldrig været god til - og jeg er for fedtet til at købe de dyre digitale...

Har du, eller andre, nogensinde været på Riget mellem jul og nytår? Men ja, drømmescenariet ville være at starte op umiddelbart efter nytår. Det kræver bare at mens ikke kommer før om en uge og så længe tror jeg desværre ikke den kan holde.

Eller .. hvad er et jeg siger? Det er selvfølgelig ikke det, der er drømmescenariet..

Knus

Monja sagde ...

Nå så ægløsningstestene er mere end bare at finde et fiks-punkt :-) Ja, det ville vel også være fantastisk at blive gravid uden hjælp (andet end fra manden). Jeg har kun brugt billige teste, og jeg testede som regel både morgen og aften når den begyndte at blive næsten positiv. LH peak’er vist kun i ca. 12 timer og hos nogle endnu kortere tid. Måske rammer du nogen gange forbi.

Jeg har aldrig været på Riget mellem jul og nytår. Bliver det også kort behandling næste gang hvis nu drømmescenariet ikke gå i opfyldelse?

Anonym sagde ...

Hejsa
Har delt din bekymring for spiffy, og ved ikke om du har genfundet hende - men jeg fandt hende på spiffysbaby.blogspot.com - adressen er bare ændret lidt...