torsdag den 11. december 2008

Vægt

Sundhedsplejersken var her i går, medbringende hvad hun kaldte den mest præcise vægt, man har til babyvejning. Og hun vejede ham til 4530. Det er altså 280 gram vægtøgning på 6 dage og helt fint. Jeg mener også at kunne mærke, at min mælkeproduktion er forbedret. Så der var vel anledning til glæde. Hun mener, at han spiser rigtig fint, omend jeg giver ham for lang tid til det - han kan godt lide at ligge og jappe på dutten i helt op til en time. Og dermed går der for meget af hans vågne tid med at ligge der og fede den. I det hele taget mener hun, at han feder den for meget. Han sover simpelthen for meget om dagen, siger hun, og det kan være derfor, at det er svært at nå at få stoppet nok kalorier i ham.

I dag var jeg så ved lægen. Hun konstaterede at han slet ikke har taget nok på, og at jeg er nødt til at supplere med plaske. Og hun mener, stik modsat SP, at han græder af sult. Og at min mælk ikke løber ordentligt fordi jeg er så stresset. Jeg kan hverken genkende min lille dreng eller mig selv i hendes øjne.

Suk!

4 kommentarer:

QVINDEN sagde ...

Hej Knock ... argh ... Jeg forstår om nogen dine tanker, bekymringer og frustrationer. Her i huset har vi også gennem forløbet mødt modstridende holdninger fra hhv. sundhedsplejerske og læge. Vi har taget den beslutning, at vi lytter til vores sundhedsplejerske, da det trods alt er hende, som følger barnet tættest - og vi er faktisk mandsopdækket pga. problemer med amningen. I næste uge kommer hun på det fjerde besøg. Og jeg er bange for, at jeg her må træffe en beslutning om at stoppe med amningen. Jeg producerer ganske enkelt ikke nok mælk og har alene i nat givet to flasker - mod vanligt en. Som du kan se er det nat nu - min søn holder fest ... men er så småt ved at sove, heldigvis.
Årh ... nå det skulle ikke handle om mig. Jeg synes, at det lyder til, at han tager fornuftigt på. Og jeg kan kun sige, at hvis du først begynder at supplere med flaske, så tror jeg ikke, at din mælkeproduktion kommer i vejret - det er min bitre erfaring. Når det er sagt, så vil jeg huske dig og mig selv på, at moderskabet ikke sidder i brysterne. MME kan være lige så godt - hvis alternativet er sult!
De bedste tanker fra mig til dig.

Anonym sagde ...

Mærk efter i din urkvindemave, hvad der er rigtigt! Det kan du godt ;-)

Med hensyn til søvn, så kan en flaske i ny og næ give bedre søvn og derved flere vågne øjeblikke, hvor du så kan amme.
Men babyer har et stort behov for søvn, sådan er det jo bare ;-)

Men amning og flaske kan kombineres. Og i mange tilfælde kan du øge din mælkeproduktion ved at "malke ud" (til det anbefaler jeg en elektrisk pumpe med 2 tragte, så du sparer tid).

Min amning kom aldrig i gang af fysiologiske årsager, men jeg pumpede ud i noget nær 5 måneder og gav yngstemanden, det der var + MME, på flaske.

Jeg håber, du finder en løsning, der passer til jer.

Knus!
MrsB

Anonym sagde ...

Åh Knocks, det giver mig grimme flashbacks til de første 4-5 måneder af min søns levetid... du vil få lige så mange meldinger og holdninger som der er mennesker til.. det eneste rigtige er at stole på din egen mavefornemmelse som MrsB rigtigt siger.

Lov mig at du ikke ender i et mareridt hvor alting kommer til at gå op i at få mad i munden på knægten. Der skal også være tid og mulighed for at nyde hinanden. Vælg en løsning der muliggør dette.

QVINDEN sagde ...

Søde Knock ... lad være at stresse dig selv. Har lige læst den seneste kommentar fra dig på min blog. Du gør alt hvad du kan - det er jeg overbevist om. Min søn har kun taget så meget på, fordi han har fået MEGET mere MME. Så hån ikke dig selv - du gør det bedste du kan, det ved jeg.
Det er mit håb, at din dreng har det godt, at vægten er steget og at I som familie holder humøret højt. Må I få en dejlig jul og et lykkebringende nytår.