tirsdag den 12. januar 2010

dage her

Det er en helt helt anden virkelighed at være familie uden barsel. Barn bliver afleveret i vuggeren, man arbejder, henter fra vuggeren, hygger en smule, laver mad, spiser, vasker, putter, rydder op og rydder op og rydder op og rydder noget mere op og i bedste fald er man ved 21-tiden klar til at arbejde et par timer mere.

Der er meget arbejde med sådan en på 14 måneder. Jeg har ikke følt det hårdt at være mor på noget tidspunkt tidligere, men nu gør jeg. Det er stadig sjovt og dejligt, men det trækker altså også tænder. Især når man har sådan en phd der skal være færdig også.

2 kommentarer:

Diana sagde ...

*Hiver anstrengt efter vejret efter at have læst dit indlæg*
(Superwoman ville gøre det samme)

Tommelise sagde ...

Puha! Kan godt forestille mig hvordan det er. Husk nu at trække vejret en gang i mellem og passe godt på dig selv og din lille familie. Rodet løber ingen steder ville mange nok sige til mig, da jeg er ret meget ordensmenneske. Så det gør dit nok heller ikke. Men det er svært, når der nu er så meget man gerne vil!