lørdag den 20. september 2008

36 dage tilbage

I går mugede jeg ud på kontoret som nu står parat til at udlånes mens jeg er på barsel. I morgen tager vi til London, onsdag vender vi tilbage og så starter min barsel officielt. Fanfare!

Jeg er en meter om livet nu, hvilket jeg synes er meget, men der er efterhånden lidt vel mange, der kommenterer, at jeg ikke er ret stor. Det var lige ved at blive lidt ubehageligt, men jordemoderen bekræftede i går, at hans størrelse og vægt ser fin ud.
Hun estimerede ham til 2500. Jeg tror, at han er større. Det vil tiden vise..

Jeg nærmer mig +9 kilo. Det er jo helt fint - hvis jeg fortsætter med at tage et kilo på om ugen som jeg har gjort de sidste tre uger, så når det da også at blive til noget.

Jeg synes stadig det hele er ret svært at forstå. At det er næsten umuligt at rumme de intense følelser, der har præget de sidste par år, BIB-mareridtet og graviditeten. Der er dage, hvor jeg er meget bange for at udvikle en fødselsdepression. Men lige nu har jeg det godt og glæder mig meget til at lukke ned for arbejdstankerne og gå på barsel.

7 kommentarer:

Snowie sagde ...

Jeg havde taget 10 kilo på og målte 105 cm om livet, da jeg pressede 3.546 kilo barn ud - så ud til højre med kommentarerne, og nyd at du ikke er blevet en hval ;-)

Dine tanker omkring følelsesmæssigt "kaos" og vanskeligheden ved at forstå det hele kender jeg desværre til fulde... Jeg tror ikke, det kan undgås. Snepigen var 5 år undervejs - 5 år med håb og skuffelser på skift. Man er vant til at blive "snydt" - og det tager en krig at opdage, at det faktisk forholder sig anderledes nu...

Forståelsen hos mig kom først for alvor snigende i månederne efter fødslen. Jeg må stadig nogle gange lige blinke et par gange med øjnene, men jeg forstår nu - både med hjernen og med hjertet - at jeg er mor!

God tur til London - og god barsel!!

kh Snowie

Snowie sagde ...

Hahaha - det var så 3.546 GRAM barn - ikke KILO - av for helvede!! ;-)

Anonym sagde ...

Tillykke med graviditeten og den forestående barsel.. jeg er ny læser på din blog og følger spændt med. Rigtig god tur til London!

Kh. Ønske

lauriestrode sagde ...

Hej knockmeup.
Tænk at der kun er en lille måned tilbage, det er bare for vildt. Har lige været igennem min indbakke på mm og faldt naturligvis over vores hedengangne korrespondance om tvillinger :).

Apropos fødslen: Med din smertefortid, tror jeg ikke, at du behøver at være alt for bekymret - veerne er en genkendelig smerte, når man (læs: mig) lever med kraftige menssmerter!

Diana sagde ...

Hej igen

Tak for dit meget forstående indlæg i min beskedne hule! Godt at vide at man ikke er alene om at føle/have følt sådan.
Det lyder hårdt at være fanget i en gravid-krop, som nægter at opføre sig som man kunne ønske sig. Nu varer det heldigvis ikke så længe, inden du holder bebs i armene. Til den tid trøster jeg gerne ved evt. søvnmangel :0)
Jeg håber du kan nyde barslen!

Kh. Ønske

QVINDEN sagde ...

Er alt ok her? Håber du nyder din barsel.

Sechen sagde ...

Ja, en opdate på om alt er ok ville være dejligt for de nysgerrige medbloggere! Håber du nyder din barsel!

9 kg det lyder da rigtig fint!

Og så er jeg glad for at du skriver at det stadig er ret svært at forstå det hele. Det er vist den jeg er i lige nu. En følelse af at det hele er ret uvirkeligt.

Knus