lørdag den 26. januar 2008

Klart Parat Snart

I eftermiddag kom mens endelig luskende. Så jeg regner med at starte stimulering mandag morgen og forhåbentlig være klar til ÆU d. 7. februar. Den 24. falder dommen på 2. IVF.

Jeg er ikke begejstret sådan som jeg regnede med at jeg ville være. Jeg er stadig bare lidt vred.

En detalje: Jeg skulle egentlig til London ugen efter BP. Hvis prøven er positiv (og hCG anstændigt) tør man så rejse til London på det tidspunkt? Eller skal man bare beslutte at holde sig i ro, så man er HELT sikker på ikke at kunne bebrejde sig selv noget, hvis det går galt sidenhen?

10 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg var i Frankrig i sommer, da jeg testede positivt. Fløj hjem planmæssigt et par dage efter. Du skal gøre, hvad du føler dig mest tryg ved - nu NÅR du står med en positiv (og blivende!) test i slutningen af februar :-)

Masser af "held & lykke".

Kram fra Snowie

Frøkenhat sagde ...

Den slags tager man stilling til hen ad vejen - efter hvad maven dikterer (præcis som Snowie siger).
Jeg var en frygtelig kylling. Primært fordi jeg er verdensmester i selvbebrejdelser - så jeg ville bare være helt sikker på, at hvis noget gik galt, så måtte der ikke være en finger at sætte på mine egne handlinger.
Men hvis du ikke har sådan et fucked-up hoved som mig, så skal du da bare flyve og rejse og gøre alt muligt andet, selv om du er gravid! Det burde jo ikke være noget problem...

Anonym sagde ...

Først og fremmest velkommen tilbage uden password.

Jeg tog til Skotland for at besøge min søster ugen efter jeg testede positivt første gang. Da jeg mistede var jeg fuldstændigt overbevist om at det INTET havde med min rejse at gøre. Jeg havde aborteret uanset hvad.

Men stol på din mavefornemmelse. den vil vise den rigtige vej.

Anonym sagde ...

Hej Rikke - Tak for hilsnen og velkommen tilbage her til.

Jeg huskede det egentlig sådan, fra mine minutiøse studier af dit forløb- at du faktisk bebrejdede dig selv den tur til skotland.

Ved ikke.. SElvfølgelig er det hujende irrationelt. Men denne gang har jeg bare lyst til at ligge med benene let hævet og spise rå rodfrugter fra ÆO og frem.

Anonym sagde ...

Jeg var i Frankrig med mit arbejde da jeg var 11. uger henne med tvillingerne - det gik fint og som bekendt poppede jeg jo to yderst friske (til tider lidt for friske:)) unger ud... På den måde ingen problemer. MEN ... jeg fortrød faktisk lidt, at jeg var taget med da vi først var der. For jeg var meget træt og uoplagt. Tag det som det kommer, hvis du har mulighed for at gøre det sådan.

Ps. Selvom man har fået børnene, kan man også føle sig grim, fed og uduelig - jeg lider også af angsten for at løbe ind i fortiden. Og man sammenligner sig KONSTANT med de andre mødre og synes de klarer det MEGET bedre end man selv gør!
Kys fra Søs

Anonym sagde ...

Hej Knox

Jeg er sgu lidt ambivalent mht. flyrejser.

Grækeren sagde at flyrejser i de første 12 uger var NO GO, for der var fosteret mest sårbart overfor ydre påvirkninger. Jeg fløj så til Korfu i slut maj 2007, vendte hjem, tog en positiv test og aborterede 8 dage over tid.

Skyldtes det så min flytur? Det er jo ikke til at vide.

Nu havde jeg planlagt nogle gravidfri måneder fra maj og til august/sep, så jeg skulle bare hælde mojitos ned og hygge mig som erklæret DINKS.

Men juli sad den så i skabet....jeg har nægtet at flyve siden jeg fandt ud af at jeg var gravid. Min hjerne er jo NETOP så neurotisk som den kære Frøkenhats, så jeg ville bebrejde mig selv, hvis noget gik galt.

Generelt tror jeg flyture stresser kroppen mere end vi er klar over. Mandens sædprøver var altid ringere efter en af hans ture. Når han slappede af røg den helt i top....

Men gør hvad du synes er rigtigt og det som gør dig rolig og tryg. Det er nok det vigtigste tror jeg.

Kram fra Spif

Anonym sagde ...

Hej Knock. Det gjorde jeg fordi jeg sprang en behandling med immunglobulin over. Men det var ikke rejsen i sig selv der gjorde det.

Anonym sagde ...

@Rikke: Ahh sådan! Det er jo en helt anden historie.

Anonym sagde ...

"Men denne gang har jeg bare lyst til at ligge med benene let hævet og spise rå rodfrugter fra ÆO og frem."

Så er det jo det, du skal gøre!

... og hold dig hellere i nærheden af et wc ;-)

kh Snow

Sechen sagde ...

Hov, jeg kan se at jeg er lidt sent ude med kommentarerne.

So much for tante rød og clearblue alliancen. De skulle bare presses lidt, skulle de!

Jeg kan se at der er delte meninger om flyveemnet. Jeg har jo fået lagt en del æg op i løbet af det sidste års tid, og jeg har fløjet rundt og egentlig ikke tænkt over det. Jeg har jo så heller ikke haft så meget held, så hm...
Men lægerne har altid sagt til mig at der intet sker ved at flyve, og det har jeg valgt at støtte mig til. Så min holdning er nok at hvis du gerne vil til London, så skal du tage afsted. Hvis prøven er positiv, så bliver den ved med at være positiv, det er jeg sikker på. Hvis den mod forventning skulle være negativ, så vil en London-tur sikkert gøre godt.