torsdag den 21. juni 2012

ægoplægning - ikke så skidt endda

Vi forlod Trianglen i højt humør efter ægoplægning i eftermiddag. Det så jeg godt nok ikke lige komme. De er fantastiske derude. Det er de virkelig. I hvert fald sammenlignet med Riget (som jeg ellers elsker) og Copenhagen Fertility Center (hader-hader).

De fik mig overbevist om, at det faktisk var en god høst. Først og fremmest: den ene 2-cellede havde siden i morges delt sig til 4-cellet. Og det betyder SÅ meget for mig at vide, at den ikke bare allerede var gået i stå, død og færdig, inden den blev lagt op. Den 4-cellede med den heftige fragmentering, var blevet meget pænere og havde faktisk ikke mange fragmenter mere, afbrød laboranten lægen, mens han var ved at give status (ja, den vej kan det åbenbart også gå..). Og den sidste var uforandret - en pæn 2-cellet uden fragmentering. De er alle kommet op. Og det er ikke perfekt, men det er da langt fra håbløst. Jeg blev simpelthen så glad og lettet. I det hele taget var det sådan en god oplevelse derude.

Og, de har altså lækker teknologi på Trianglen. Jeg kan sgu seriøst godt lide, at jeg får lov til at se mine 4- og 2-cellede børn på storskærmen inden de bliver lagt op. Jeg har set dem med mine egne øjne. Set de fine 2 og 4-delte mønstre. Set fragmenteringen. Set dem blive suget op i sonden. Og set sonden komme tom tilbage i petriskålen.

Seriøst, min E taler tit om, at han ikke rigtig tror på, at de overhovedet lagde æg op ude på CFC. Her så vi det.  Og det gør virkelig en forskel. Jeg bliver helt varm om hjertet ved tanken om det jeg så i petriskålen. Jeg kan godt høre, at det lyder skørt, men sådan er det. (som Max siger: Sådan er det. Ikkoss mor? Sådan er det)

Vi snakkede længe med lægen, som gav os alle mulige bonusinfo og statistikker med på vejen. Feks denne: statistisk set bliver æg, der er sene om at dele sig til piger. Ha, vi vil så gerne have en pige og statistisk set har jeg to pigeæg i livmoderen lige nu (med mindre selvfølgelig den anden 2-cellede bare er gået i stå).

Er det ikke fantastisk: der er glæde, lettelse og forhåbning i den her gamle subfertile krop her til aften. Det havde jeg slet slet ikke regnet med. Så nu nyder jeg det lige så længe det varer.. Ahhh

Ingen kommentarer: