mandag den 25. juni 2012

overstimulering?

Ømheden fra ÆU er aldrig helt gået væk. Jeg går stadig og har lidt ondt. Og de sidste 2 dage har jeg virkelig følt mig overstimuleret. Min mave er stor og oppustet og fuld af ubehag. Her sidst på eftermiddagen er det lige før det trykker sådan lidt op i brystet som når man er (høj)gravid.

Men det er sgu da mystisk. Jeg havde jo overhovedet ikke overstimuleringssymptomer op til ÆU. Eller efter ÆU. Og jeg fik for hulen kun 9 æg ud.

I første omgang har jeg selvfølgelig leget med tanken om, at det er gode tegn (as if her 4 dage efter ÆO). Men nu begynder jeg at blive lidt bekymret. Kan noget være gået galt? Eller er det bare post-ÆO-hormonerne, der giver problemer.

Erfaringer søges? burde jeg i virkeligheden ringe til klinikken?

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Min veninde havde noget der lyder meget som samme symptomer - hun blev (så vidt jeg husker) holdt øje med af sit behandlingssted i Holbæk. Hun blev meget let overstimuleret, men det viste sig også at hun var gravid (ja, i den grad - med tvillinger ;-))

jeg har ingen erfaringer med dette selv, men ville bare nævne at det altså godt kan være good news.

krydser fingre, og håber ubehagen fortager sig, kram anne

Sechen sagde ...

Please please please lad det være gode nyheder. Jeg har haft det sådan efter mange ÆO, og havde det jo i den grad da jeg blev gravid med Asbjørn. Det kom dog først en uge efter ÆO.

Denne sidste gang, hvor jeg fik ekstra ovitrelle gik det også helt amok. For det meste går det i sig selv, men er sindssygt ubehageligt, og der er desværre ikke så meget at gøre andet end at drikke vildt meget, gerne proteinrigt. Og så se tiden af. Hvis du ikke kan holde det ud, ville jeg ringe. Men jeg gik i 2 uger efter positiv test med Asbjørn og var sygemeldt og kunne næsten ikke ligge ned, og de tappede ikke væske, da det ikke blev vurderet som nødvendigt. Så jeg tror der skal ret meget til før man skal indlægges og den slags.

For filan, knock. Hvis det er din tur nu tuder jeg af glæde (ja, er super hormonella i tiden!)

knockmeup sagde ...

Tak begge to. Det er slet ikke sådan at det er utåleligt. Jeg kan sagtens holde det ud - og uden problemer, hvis jeg ligger ned. Jeg kan bare ikke forstå, hvordan jeg lige pludselig er overstimuleret..

Det er en dejlig tanke, at det kunne være good news. Men 5. dagen for ÆO er vist for tidligt at håbe på HCG-fest. Selv med trillinger..