mandag den 29. marts 2010

Er det mig eller ham der er vanskelig?

Jeg synes det er svært med Max for tiden. Der er så meget vræl og brok hele tiden. Og jeg kan mærke at jeg er enormt anspændt, når jeg er alene med ham. Frygter lidt de morgener hvor jeg er alene om at få ham klar og ned i vuggeren. Frygter hans gråd-anfald og har hele tiden lyst til at ty til de nemme løsninger, som jeg ved virker, men som også er et skråplan.

Fornemmelsen af at være anspændt og nervøs omkring sit barn er frygtelig. Og det har altid været Parenting 101 for mig, at man for alt i verden ikke må være bange for sit barns gråd. Så jeg er virkelig ked af det her.

Det der især er skræmmende er spørgsmålet om hønen og ægget. Er sandheden i virkeligheden den, at jeg er i underskud pga phd-pres, der er meget intenst for tiden, så jeg ikke rigtig kan håndtere ham. Og at han kan mærke mit underskud sådan at det gør ham forvirret og dermed vanskelig?

En indikation, der kunne pege i den retning er, at hverken faren eller vuggeren oplever ham som specielt pjevset for tiden.

Puha det er slemt at tænke på.

Ingen kommentarer: