onsdag den 31. marts 2010

Ord

Inspireret af Monica kommer her vores ordliste:

Nej
Ja
Far

Det har været Max' ordforråd i et par måneder. Og han ved ikke hvad noget af det betyder.
Så hos os er der et stykke vej endnu.

Max siger nej til alt hele tiden. Det betyder vist bare 'jeg har forstået at det er meningen jeg skal reagere på det du siger med en eller anden form for lyd' Men han er SÅ sød når han gør det. For han ryster altid ivrigt på hovedet og siger nej på sådan en ikke særligt resolut 'aaj'-måde. Som lyder meget 'hør lille ven, det synes jeg ikke er nogen ret god ide' Hmmmm gad vide hvor han får det fra..

Meget afslørende. Jeg er sikker på at man kan høre på det der 'aj' , at der ikke bliver talt med ret store bogstaver hjemme hos os.

Og så er der dyrelydene. Vi har haft meget med at 'den faaaarlige løve siger Ggrrrrraaaarr'. Og nu siger alt 'Gggrrrrrraaaarr'. Mus, kaniner, fugle, elefanter. Det betyder vist bare 'dyr'

Monica skrev også om at tale i telefon. Det gør Max også og med mange forskellige ting. Sit termometer især. Men han har ikke helt forstået det, for han holder 'telefonen' helt omme i nakken. Det er så skægt. Det har slet ikke noget med øret at gøre for ham.

3 kommentarer:

Fru P sagde ...

griner... han lyder simplethen som en værre charmør..

Diana sagde ...

Hahaha.... dejlige dreng :)

Monica sagde ...

Som du selv skrev - det er en spændende tid, og der sker så mange ting. Det er sgu fantastisk at være mor ... og det skal vi huske, når vi er stressede og trætte og ikke orker at sige "nej, det må du ikke" for tyvende gang. :-) En note til mig selv ...