mandag den 3. marts 2008

5+2

Status her er: Absolut intet at berette.
Mit fravær af symptomer er så absolut, at jeg er nødt til gentagne gange om dagen at gå ind på min egen blog og stirre på billedet af de to streger.

  • Jeg har knald-ømme dutter, men jeg tar stadig Progestan (pga studiet), så det kan man strengt taget ikke kalde et symptom.
  • Jeg har sgu da ikke kvalme. De par gange i sidste uge, hvor jeg følte mig små-kvalm var det bare træthed.
  • Træthed? Lidt træt er man vel altid.. Det har jeg i hvert fald været siden jeg var 12.

Jeg forudser, at det begynder at plage mig snart, det her. Det forekommer mig så hamrende usandsynligt, at jeg skulle være blandt de heldige få, der går igennem graviditeten uden kvalme. Sådan en er jeg ikke.

Der er stadig 4 dage tilbage af 6. uge (eller 3, faktisk, for i følge mine beregninger er jeg altså 5+3 i dag) Kvalmen starter for langt størstedelen af de 80% gravide, der lider af den, inden for 6. uge. Så deeeeeeet....

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hehehe, hvor jeg dog genkender min egen proces i sensommeren 2007...

Søde Knoxen....Jeg er SÅ glad på dine vegne.

Jeg fik den af min jordemoder svigerinde og nu får du den af mig. Den kærlige og medsøsterlige opsang.

Drop så den der overdrevne fokusering på det symptomjunkiecirkus og slap af og GLÆD DIG. DU ER GRAVID, GRILFRIEND. Face it. Det er vidundeligt.

Statistisk er sandsynligheden for at det går supergodt ALLERSTØRST.

Kvalme kan komme fra den ene dag til den anden og knocke dig totalt ud. GLÆD dig over hver dag der går, før der evt. sker.

For mit vedkommende har jeg vel sammenlagt haft dage spredt over en uge i alt med kvalme - resten af tiden havde jeg bare ingen appetit og jeg blev normal igen i uge 13-14 stykker og har haft det pragtfuldt lige siden.

Faktisk har jeg en præmiegraviditet uden nævneværdige gener og jeg tror helt sikkert på at det er fordi jeg holdt op med at obsesse neurotisk omkring babyen. Og hold hæft hvor har jeg givet mig selv mange opsnage undervejs, hehe

Søde, søde Knoxen: tro på det går godt. Det er bedst for din lille baby, for nu har den altså valgt dig som sin mor og det er så SUUPERFANSTASTISK og VIDUNDERLIGT og du kan lige så godt bare go with the flow.....

Anonym sagde ...

Måtte lige kigge tilbage på min egen blog - min kvalme startede også først senere omkring 7+0 tror jeg... Så det! Og pas nu på med, hvad du ønsker dig for kvalme er virkelig forfærdeligt!

Søs

Anonym sagde ...

Og er i øvrigt enig med Spiff - der er jo allerstørst sandsynlighed for, at det går godt det her!!
Søs igen

knockmeup sagde ...

Hihi I er søde og jeg ved jo godt at I har ret. Puuuha, slemme pige!

Du kan tro jeg også har været inde at læse på din blog, Søs, om dine reaktioner i den første tid. Og alle de andre BIB-søstres. Det gør godt at læse. Bla. fordi man kan jo godt lige føle sig en kende skyldig over at man ikke bare kan kysse jorden af taknemmelighed.

Ja, sandsynligheden for at det går godt er størst. Men I ved hvordan det er, når man er blevet vant til at tilhøre den snævre del af statistikken. I virkeligheden synes jeg måske heller ikke, at jeg er så bange igen. Ikke endnu i hvert fald. Jeg vil bare så hulens gerne høre lidt fra den dersens graviditet, så den kan blive lidt mere virkelig.

Spif, hvor langt er du egentlig efterhånden? Har gået og tænkt at det store øjeblik efterhånden må være ved at nærme sig..Er det ikke?

Har i øvrigt også tænkt på, at du fik ret i, at der var præmiere på Knocked Up i september. Der var bare sådan en slags for-præmiere, ikke?

Knus til jer

Anonym sagde ...

Så er der adgang til Spiffybloggen, hvis du vil følge med.

Jeg er 35+2 i dag og har små 5 uger tilbage.....GYYYYYYYS....man bliver sgu aldrig helt klar til at være forælder....MOAR...men jeg glæder mig sindssygt meget.

Der er et godt neurotiker afsnit med de obligatoriske angsttanker jeg gjorde undervejs....håber du kan få inspiration til IKKE at frygte NF test m.m.

Kramsi
Spif

Frøkenhat sagde ...

Du måtte sgu godt have fået lidt af min kvalme - den var en killer. Særligt i den varmeste sommer i mands minde. Så jeg kan kun sige som Søs - pas på hvad du ønsker dig. ;-)