lørdag den 29. marts 2008

9+2

Jeg vil meget gerne snart skrive det indlæg, der fortæller alt om, hvordan jeg oplever det at være for alvor gravid. Når jeg endnu ikke har skrevet det, er det fordi jeg bruger alt mit overskud på at forsøge at få hverdagen til at hænge bare sådan nogenlunde sammen. Jeg sover 10-12-14 timer i døgnet og har kvalme stort set resten af tiden. Det er utroligt så lidt man kan overskue, når man tåger rundt i kvalme og hormonel hudløshed hele tiden.  Jeg glæder mig allerede meget til denne fase er overstået, til at få overskudet tilbage og til en nogenlunde normal appetit. Stort set al mad er mig umådelig vammel -især lugten, uf! - og jeg må tvangsfodre mig selv. 

Ikke at jeg klager. Fandme om jeg klager. Med lidt distance er kvalmen stadig som kærtegn sammenlignet med BIB-mareridtet. Og så har jeg en drøm af en kæreste, der nusser om mig hele tiden. Tager sig af alting og godt gider have ondt af mig, når jeg klynker og er ynkelig. 

Nej, jeg klager ikke. Sådan for alvor. 

5 kommentarer:

QVINDEN sagde ...

Jeg ved lige præcis, hvordan du har det. For mit vedkommende har det hjulpet på kvalmen at spise masser af frisk frugt, små stk. knækbrød, mariekiks - og fra tid til anden drikke et halvt glas cola (har tjekket coffein-indhold ifht. kaffe, og der burde ikke ske det vilde ved det). Jeg ved ikke om det er nogen trøst, men her er kvalmen gået fra at være konstant til kun at dukke op nogle timer hist og pist. Det gør i hvert fald en verden til forskel for mig.
God bedring med dig!

Anonym sagde ...

Hehe...de første 3 måneder havde jeg mere eller mindre kronisk dårlig samvittighed over at jeg spiste så elendigt.

Franskbrødsmadder med tandsmør (fedt til foster, måske) og så senere masser af juice (nok noget med c-vitaminer).

Jeg spurgte jordemoderen og hun sagde at baby nok skulle tage hvad den havde brug for - det var mere mig selv og mit energiniveau det ville gå ud over, hvis jeg spiste forkert.

Jeg havde ikke decideret kvalme, men nærmere bare ingen appetit. Ikke engang kaffe gad jeg drikke. Det gør jeg så nu - 1-2 kopper med mælk i om morgenen - øko, selvfølgelig.

Cola rører jeg stort set aldrig og slet ikke de der light produkter -føj - men sodavand, slik og chips har nu heller aldrig sagt mig noget.

Anonym sagde ...

Dejligt med lyd fra Knoxen og surt med kvalme. Æv, altså det lyder trælst.
Godt du ikke klager, for tiiiis, hvor jeg er misundelig!

Knus
Sechen

Unknown sagde ...

Balancid er en rigtig god ven her hjemme... Ellers små spis det hjælper...

sov det er naturligt at være træt...

ps. kvalme er for mig også et tegn på at jeg er gravid og alt er ok...

cs

Anonym sagde ...

tillykke
jeg led også grumt af kvalme i min sidste graviditet, jeg fulgte alle de sædvanlige råd, men supplerede med akupunktur hos min egen læge det hjalp bare så godt.
hilsen karen