fredag den 14. marts 2008

en så klar på himlens bue



Åhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!! (exhale)

Et lille fint foster med et lille blinkende hjerte.

Lettelsen er enorm. Og glæden. Græd af glæde, da lægen sagde at nu er risikoen for abort under 5%. Græd af glæde, da Anne E omfavnede mig. Ville have været kæk med et 'tak for hjælpen' men det blev ikke så kækt, for det fik mig til at græde endnu mere og jeg hulkede ordene frem på pænt patetisk vis.

For Filan hvor er vi heldige

Kvindelig intuition er stærkt overvurderet. Der var jo altså kun én og da jeg på intet tidspunkt har blødt kan vi vel gå ud fra, at nr 2 aldrig satte sig fast.

Tabet af vores fantasis tvilling er selvfølgelig en lidt blandet oplevelse. Men for mit vedkommende er lettelsen nok alligevel større end skuffelsen. Jeg har været lidt bange for at blive tvillinge-mor. Jeg er ikke et udpræget overskudsmenneske med oceaner af eneri (læs: jeg er en doven hund) og jeg har været lidt bange for, at det ville blive for hårdt og E og jeg ville køre hinanden i sænk. Jeg fungerer meget, meget dårligt, når jeg er træt og jeg gør mig ingen (eller næsten ingen...) illusioner om, at det er frydefuld idyl at blive forældre. E, derimod, ér et udpræget overskudsmenneske og han er faktisk lidt skuffet over, at vi ikke skal have tvillinger, tror jeg.

Det er fantastisk det her. Det er umuligt at fatte. Og alligevel er det på meget besynderlig vis også lidt selvfølgeligt nu. Den er mærkelig, den menneskelige hjerne. ..

Tænk at det er sket......

10 kommentarer:

Maomis sagde ...

Jeg får kuldegysninger af at læse dit indlæg. Hvor er det fantastisk!!! Et kæmpe stort TILLYKKE! Jeg mindes min egen første scanning og hvor stort det var. Jeg havde været så nervøs, for efter en lang og udmattende behandlingsforløb, er man jo ikke den der tør tro alt for meget på det. Men det skal du nu. Nu skal du bare nyde din graviditet i fulde drag. Det bliver så skønt og SÅ stort. Tillykke igen.

Anonym sagde ...

TILYKKE!!! Var også helt sikker på, at der var to... he he. Men det er nu også godt at få dem én af gangen;)
Søs

Monja sagde ...

Åh, hvor er jeg glad for at høre at alt så så fint ud ved scanningen. Stort tillykke med den lille blinkende stjerne. Jeg glæder mig til at følge din graviditet. Du kan jo altid få psudotvillinger med alle dine fine æg i fryseren.

Knus Monja

Mira sagde ...

Tillykke med blinket. Er det ikke bare fantastisk? :-)

LOK sagde ...

TILLYKKE!!!

Anonym sagde ...

TILLYKKE! Det ER nemlig fantastisk at se det lille hjerte blinke. Alt det bedste med resten af din graviditet.

Frøkenhat sagde ...

Hvor dejligt!

QVINDEN sagde ...

Fantastisk. Nyd det!

Signe og Jan sagde ...

Stort tilykke, hvor er det dejligt

Sechen sagde ...

Uh, kære knock, jeg sidder (endnu en gang) og fælder tårer over dit indlæg. Denne gang af "rørthed" over at i endelig nåede igennem og det hele er fint. Som du skriver meget stilfældigt (og som også fik mig til at tude lidt)"tænk at det er sket". Ja, tænk hvor er det mærkeligt at ens liv fra den ene dag til det andet kan gå fra at være helvede til at være - normalt? Rart? Sindssyg dejligt? Snusede jo lidt til fornemmelsen i januar og blev dengang slået lidt af tanker som "gud, er det sådan det føles at være gravid?". Men tillykke tillykke til jer. Hvor er det dejligt at læse at alt er godt.