mandag den 10. marts 2008

6+4

Så er mandag ved at være ovre, og vi mangler bare lige tirsdag, onsdag og torsdag før vi er fremme ved den store scanningsdag. Der har stadig ikke været antydningen af blod og det er vel først og fremmest en god ting. Symptom-status er nok ganske graviditetsagtig alligevel, tror jeg. Jeg må konstatere, at jeg lider af en del utilpashed. Det snyder lidt fordi jeg er frisk som en havørn om morgenen. Men midt på eftermiddagen begynder jeg ret konsekvent at føle mig køresyg, ret utilpas og helt flad. Ikke som jeg forventede kvalme af den slags man er lige ved at kaste op af, men mere en art ekstrem svimmelhed, der gør ,at man meget gerne vil ligge ned med lukkede øjne. Men jeg må nu sige, at hvis dette er en holdbar graviditet og kvalmen ikke bliver værre, så er jeg vist en af de heldige.
Det er ikke meget, jeg mærker til maven, men i dag føles den opspilet og spændt. På et vist tidspunkt syntes jeg, at det var en foruroligende mens-agtig følelse, men den passerede. Og nu fortrænger jeg det.

I går var der et indlæg på MM fra en pige, der efter fin scanning i 8. uge, aborterede i 12. uge.
5% er jo også nogle mennesker. Og så ikke mere om den sag....

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvis og når du evt. mærker menssmerter og mensmurren i dit underlivet, og hvis du så bliver det mindste urolig, så fiser du omgående ind på Spiffybloggen og læser om mine mange angsttanker om mensmurren, så du kan slippe nervøsiteten igen.

Det er altså bare kroppen der giver sig, men det føles som mens -MEN DET ER DET ÌKKE.

Kramsi og tak for kommentaren, hehe

Anonym sagde ...

Altså - jeg aborterede jo også i uge 12 og det siger jeg ikke for at skræmme dig... for i den graviditet var min hcg altså en del lavere til at begynde med også selvom der kun var én derinde dengang. Jeg tror du har to babyer i maven og så er sandsynligheden for, at der ikke kommer en levende baby ud af det virkelig lille.

Jeg har stadig supergode fornemmelser og er sikker på, at alt er i den skønneste orden. Så forbered dig på en glad scanning du!!
:)Søs

Anonym sagde ...

PS: og hvis der er én baby derinde - så er du vidst fuldstændig home free med det høje tal!!
Søs

knockmeup sagde ...

Åh Søs, jeg kan slet ikke holde ud at tænke på hvor forfærdeligt det må have været for jer.

Kan man virkelig tænke på hCG-tallet på den måde? Hvis det er tilfældet, er det ENORMT beroligende.

Anonym sagde ...

Generelt set kan man vist ikke sige at nu højere hCG nu større chance for en blivende graviditet. Det vigtige er at tallet fordobles for hver 72 timer. Normalen for hCG er ekstrem bred, så små tal kan også være ok. Bare for at få det på plads.

Mensagtige symptomer er gode graviditets symptomer. Pisse træls at det er sådan, men det føles fuldstændigt som en begyndende mens når livmoderen giver sig.

Kvalme behøver man ikke mærke det mindste til. Jeg selv havde en graviditet stort set uden kvalme. Glæd dig kun hvis du slipper. Kvalme er ikke nogte man skal misunde, har jeg ladet mig fortælle.

Usikkerheden vil vare fra nu af og resten af livet. Senere kan man blive nervøs hvis man ikke har mærket liv en halv dag, tro at barnet er holdt op med at trække vejret fordi det sover tungt, være bange for at det løber ud på vejen og bliver kørt over. Det holder nok aldrig op (hvis jeg skal tro min mor)

Det hjælper lidt at trække vejret dybt og roligt ned i maven og slappe af. For en stund.

Jeg tror også på en superflot scanning med et måske to små hjerter der blinker på livet løs. Det bliver stort!

Anonym sagde ...

Jeg fik nu at vide af klinikken, at et højt HCG kun var gode tegn. Men derfor betyder det jo ikke, at et lavt HCG nødvendigvis er et dårligt tegn...
Søs

Anonym sagde ...

Making money on the internet is easy in the underground world of [URL=http://www.www.blackhatmoneymaker.com]blackhat money[/URL], You are far from alone if you don't know what blackhat is. Blackhat marketing uses alternative or misunderstood ways to produce an income online.