lørdag den 21. juli 2012

6+4

Der er ikke meget mere optimisme her. Jeg synes graviditetssymptomerne aftager. Jeg ville give en arm og et ben for en god omgang kvalme men nej. Med Max skrev jeg på dag 6+4 at jeg var begyndt at føle mig svimmel og køresyg om eftermiddagen. Den slags mærker jeg ikke noget til nu. Jeg er bare træt. Jeg forsøger at trøste mig selv med tanken om, at det er min næsten daglige sommerhusmiddagslur, der holder kvalmen fra døren, men jeg er ikke overbevist. Jeg har haft et par dage, hvor jeg har været helt ude i tovene i hormonvanvid. I min krop føltes det ca som om alle mine nærmeste havde været ude for en ulykke og svævede mellem liv og død. Og så nytter det jo ikke noget, at man forsøger at overbevise kroppen om at alt er ok. Nu er skyerne gudskelov lettet igen og jeg begynder at vende tilbage til mig selv og virkeligheden. Min mave, som ellers har været oppustet siden en uge efter ÆO er vendt tilbage til normal. Jeg har hverken mad-lede eller sære præferencer. Med Max fik jeg ret tidligt en meget klar fysisk fornemmelse af hvad min krop trængte til. Og den fornemmelse havde jeg også allerede inden BP i denne omgang, men den har fortaget sig igen. I går holdt jeg op med at tage hormoner. Jeg har jo fået både stikpiller og orale piller. I stedet for at starte på en ny pakke stikpiller, er jeg holdt op. Det er en virkelig sær ting at gøre, men det føles rigtigt. Jeg kan ikke holde flere hormoner ud nu. Jeg er meget i tvivl om, om jeg kan klare en tur til, hvis denne graviditet ikke bliver til noget. Jeg synes egentlig almindeligvis at jeg er en fighter, men ikke her. Jeg tror ikke at jeg vil mere. Scanning er onsdag eftermiddag, altså om næsten fem hele dage. Jeg fatter ikke hvordan der STADIG kan være så længe til.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Måske er det en pige. Nogle teorier går på, at man har mere kvalme med drengefostre. Knus

Maria sagde ...

Det er jeg ked af at høre. Det var ikke lige den update jeg havde håbet på :(

Er godt klar over, at jeg ikke kan sige noget du ikke allerede har tænkt, men jeg gør det lige alligevel.

Ingen symptomer betyder ikke nødvendigvis ingen graviditet! Og du har hverken blødt eller haft ondt, så alt håb er ikke ude!!!

Hvad med at få rykket scanningen til mandag? Der er du jo langt nok henne til at se hjertelyd, og onsdag er altså for lang tid at vente i din situation!

Jeg håber at din mavefornemmelse tar røven på dig....

Sechen sagde ...

Puh. Ikke lige det indlæg jeg havde håbet på fra dig. Jeg er virkelig ked af at du skal have det sådan, det er lige præcis det her, der gør hele det her game så sindssygt unfair og helt ualmindelig hårdt. For tanken om at den alligevel ikke skulle være der er næsten endnu mere ubærlig end før graviditetstest, nu har man gået der med al håbet. Puh, kan næsten mærke hvor svært det er...

Men for filan knock. JEG tror altså på det. Der er intet - ud over manglende symptomer, der indikerer at noget skulle være galt. Et fint hcg tal og manglende symptomer er jo fordi ikke to graviditeter er ens!

Den ER der Knock. Det kan jeg mærke i højre lilletå. For sulan da!

Jeg håber du kan bruge den ulidelige ventetid til noget rart. Personligt ville jeg ikke få en scanning tidligere, men jeg er en scanningskylling og blev ret smadret af en af de mange tidlige scanninger jeg fik med Asbjørn, som ikke viste hjerteblink. Fordi det var for tidligt.

Hvad end du gør, så håber jeg du forbliver intakt. Og du ER altså gravid indtil andet er bevist!

Sechen sagde ...

:bideneglesmiley: glæder mig til update!

Sechen sagde ...

Åh, er ved at tisse i bukserne af spænding!

knockmeup sagde ...

Søde Sech. Jeg var ved at blive desparat i går for min iphone ville ikke udgive mine indlæg.