onsdag den 4. juli 2012

Et nøk opad

HcG er 80 og derfor inden for normalen. Over 75 regnes for OK på trianglen. Så i princippet og officielt og såen, så er jeg ganske almindeligt gravid lige nu.....

Meeeeeeen man kan roligt sige, at det er i den lave ende af normalen. Når man har oplevet et HcG-tal på 841, lyder 80 af meget lidt.

Jeg nævnte for laboranten, at jeg havde haft en svagere positiv test i dag end i går og hun sagde bare, at det er lidt for tidligt til at man rigtig kan regne med de tests.. Hmmm...

Nåmen jeg er da mere optimistisk nu, omend stadig meget skeptisk. Der er ikke noget ved et hcg på 80, der fortæller os, at det ikke er på vej ned.

Samtidig må jeg sige, at jeg er overrasket over at 80 ikke giver større udslag på testen. Når de nu påstår, at testene registrerer ned til 25.


Jeg tester igen om 3 dage. Og så beder jeg til, at der er kommet en ordentlig streg. Og så har jeg jo altså en scanningstid om 3 uger (3 år)

I min alder går hver anden graviditet til grunde her inden for de næste 2 uger. Jeg regner ikke mig selv for rigtigt gravid før til scanningen. Men jeg kan da godt mærke, at det bliver svært at holde den boblende forventning nede. Ret meget. For her en times tid efter BP-svar er den allerede ved at finde vej op til overfladen igen på trods af nedturen i morges.

En gyser, det er det.

3 kommentarer:

Maria sagde ...

Åh hvor er det bare godt - så er det sgu spændende igen. Hvorfor får du ikke taget blodprøve om et par dage, så du kan få et klart svar?

Det er jo ikke til at sige hvad vej det går - men lige nu er du gravid huhuuuuuuu.

Har faktisk også tænkt på det med hsg og streger. Hvor højt skal det lige være før en test er knaldhamrende positiv? Åbenbart mere end 80!

knockmeup sagde ...

Har lige siddet og læst, at der kan være meget stor forskel på hcg-koncentrationen i urinen og blodet - typisk noget højere i blodet. (Og også at piger statistisk giver hurtigere hcg-udvikling end drenge.)

Apotekerdamen, der udleverede et arsenal af tests til mig i går sagde (aldeles uopfordret): du ved godt, at test-stregen aldrig er lige så kraftig som kontrol-stregen, ikke? Det ved du og jeg jo så, at den godt kan være, men når damen siger sådan, må det trods alt høre til sjældenhederne - feks tvillinger :-)

Jeg tager til Helsinki i aften og er først tilbage lørdag aften. Hvis ikke tissetest ser rigtig overbevisende ud søndag, beder jeg om en BP mandag.

Sechen sagde ...

Fan-fårging-tastisk! Hvor er det vildt! Tillykke, søde Knock. Jeg har sgu altid troet på jeres arvemateriale, så selvfølgelig bliver det der til en dejlig blød (drenge?)baby.

Og så er det skræmmende, hvor meget jeg kan mærke de modsatrettede følelser, du må gå rundt med i kroppen, helt ned i min egen mave. Måske er jeg ikke helt normal, måske har det her fertilitetshalløj gjort mig en lille smule skør, men tænk, når jeg læser det her, kan jeg MÆRKE alle de der følelser om måske-måske ikke. Og så får man også lige en reminder om at en positiv graviditetstest jo bare er starten på det hele, og at bekymringerne ikke stopper. Men de er dog lidt mindre sorte end pre-tissetests.

Det der, det skal nok blive til en baby! Det er jeg sikker på!