fredag den 12. oktober 2007

Blodprøve nr 4

"ja, tallet udvikler sig helt som det skal" var sygeplejerskens første ord, da jeg ringede for at få mit nye hcg-tal. Det er på 294.

Det er opløftende, at hun taler sådan om det, men ærligt talt: det er sgu da også ret mærkeligt. Hun taler om det, som om vi forventer at det går godt, det her. Og dér er vi trods alt ikke, vel?

Hvad kan man bruge det tal til? Ikke ret meget.

Nu er det vel endelig udelukket, at der var tale om en biokemisk. Der sidder noget. Spørgsmålet er bare, hvor det sidder. Og så er spørgsmålet selvfølgelig også om det against all odds skulle være levedygtigt.

Tallet er jo stadig forfærdeligt lavt. Minimumsværdien i de fleste oversigter, jeg har fundet, er over 500. I nogle langt over.

Sygeplejersken mener ikke, at det er umuligt, at implantationen bare først er sket meget sent. Hun mener heller ikke, at det er udelukket, at vi er blevet gravide med et andet æg, end det der blev kunstigt befrugtet. Hun fortalte en historie i stil med Snowies (og TAK for den :-)) om en kvinde, der fik lagt et enkelt æg op, men blev gravid med tve-æggede tvillinger. Sejt!

Det er svært med de her blodprøver, hvor man ikke ved, hvad der er et godt resultat. En nedgang i hCG ville være et OK resultat. En fordobling OK. En svag stigning det værste resultat. Den slap vi da for.

Tør man håbe en lille, lille bitte smule? Eller... det kan ikke undgås. Spørgsmålet er vel snarere: Hvor meget skal man gøre ud af at undertrykke håbet?

I et ganske kort glimt kunne jeg godt se noget morsomt i det her. Det er sgu langt ude. Hele tiden liiiiiiiige akkurat på grænsen.

Næste blodprøve og evt scanning på mandag. Derefter tager vi i sommerhus og dyrker den årstid vi begge elsker højst: Efteråret. Jeg håber, jeg kan finde ud af at nyde det.

12 kommentarer:

Unknown sagde ...

Jeg insisterer på at vi er ude i en gedigen omgang I TOLD YOU SO - knocked up in september.....

Jeg VIL have ret!!!

Du har bare at være f....king helt normal gravid.

Kæmpekrammer
Spif

Unknown sagde ...

Det er så ufattelig spændende at det næsten ikke er til at holde ud....

knockmeup sagde ...

Ja, det er nervepirrende. Alt for.

Jeg vil helt sikkert være meget tilfreds med et 'HA hvad sagde jeg' fra Spiffen (Som sagt var sygeplejersken ikke helt afvisende over for din teori)

Desværre er der en min-mave-søster, der har oplevet at starte meget lavt, have to uger med helt normal stigning for alligevel at konstatere at det var en g.u.l.

Hvad siger du (tager også imod råd fra kaffegrumset ;-)) Skal jeg tro og håbe, eller beskytte min r..?

Unknown sagde ...

Du skal selvfølgelig beskytte både din r... og dit hjerte, som er hårdt nok prøvet pt.

Det er først når du har set en blommesæk med et mikrofoster i at du kan begynde så småt at glæde dig for alvor. Jeg fatter ikke at de ikke scanner dig endnu, men det er måske fordi tallet skal have en vis størrelse?

Nu har jeg jo været smånervøs on and off om bebsen ville blive i hulen lige indtil uge 13. Så jeg har god erfaring i at lade ting være synes jeg efterhånden.

Du kan hverken gøre fra eller til lige nu. Måske er det en tålmodighedsprøve du er på.

Det gode er jo at man ikke kan blive ved med at være i en kronisk "arrousal" tilstand med konstant angst og ophidselse.

Kroppen holder op på et tidspunkt af sig selv (siger en psykologveninde jeg engang kendte ;o) ) og så accepterer man tingenes tilstand.

Lige nu er det værste der kan ske at du skal ud i endnu en omgang om en måned.

Bløder du stadig lidt eller?

knockmeup sagde ...

Jeg blødte en smule (men mere end hvad jeg forestiller mig pletblødning er) i 3-4 dage efter 1. BP. Var sikker på, at det var min mens, som bare var svag og kort pga hormonbehandlingen. Siden har der ikke været noget som helst. Aner ikke hvordan det skal forstås.

Mht scanning. Man regner ikke med at kunne se noget før hCG er oppe omkring 1000. Satser på at de kan se noget på mandag. Da er jeg 6+1 med mit lille misfoster eller hvad det nu er...

QVINDEN sagde ...

Uhh... det er da for spændende...

Krydser fingre for dig - og ... så skal jeg vist ikke have æren for den opløftende, positive historie, for det er vist ikke mig, der har fortalt den :-)

God weekend.

Mira sagde ...

Yikes....du forstår da at trække spændingen ud :-) Håber virkelig for dig at det er en vaskeægte levedygtigt foster der bare har sat sig fast lidt sent!!!!!

Knus fra Mira

Snowie sagde ...

Det er jo nærmest mere spændende, end hvem der ryger ud i Vild med Dans i aften ;-)

Håber stadig det bedste - og håber, at nerverne holder lidt endnu...

Hvad angår angsten i dit tidligere indlæg... Ydrk... Den er dum og skal holde sig væk!

Tanker fra Snow

Frøkenhat sagde ...

Jeg aflyser alle planer i weekenden, så jeg kan sidde med krydsede arme og ben og sende små bønner af sted for dig. Det SKAL sgu være!!!

Frøkenhat sagde ...

Hvordan mon det går hos dig???

Sechen sagde ...

Hej,

Jeg har været ude i det store udland og kigger lige ind her - sikke en gyser. Jeg krydser mine små pølser for at du har et sneglebarn, der er sløv til at danne hcg liggende inde i dig, og at mandag giver afklaring på den gode måde.

Åhh, hvor er det bare alt for nervepirrende, denne fertilitetskarusel!

KH
Sechen

Monja sagde ...

Jeg er ved at revne af nysgerrighed. Jeg håber alt er vel og i havde en god ferie.

Knus Monja