tirsdag den 2. oktober 2007

sort sol

Det er ikke sjovt det her. Føler mig helt ekstremt udspilet. Har efterhånden konstante smerter. Ikke rigtig som mens-smerter, ligesom mere difuse og også nogen, der sidder helt i bunden af underlivet. Af og til kvalmende ubehag. Er virkelig bekymret for graviditet uden for livmoderen nu. Burde vel ikke have den slags smerter ved en biokemisk? Eller hmm det kan selvfølgelig godt være begyndende mens-smerter, der føles anderledes pga progestanen.
Stadig sort blod i små mængder. Med meget mærkelig lugt.

Nogen der genkender det her?

Pis!

3 kommentarer:

Frøkenhat sagde ...

Hmmmm...

Da jeg var gravid uden for livmoderen fik jeg et smertevarsel af lægerne med besked om at tage direkte på skadestuen, hvis jeg fik meget ondt. MEN det var længere henne i forløbet - de første dage så de bare tiden an. Så jeg tror, du skal prøve at lægge de bekymringer til side et par dage endnu. Jeg fik en tidlig scanning, hvor de kunne konstatere, at der ikke var nogen graviditet i livmoderen, så alt eter hvad næste blodprøve siger, så kan du jo bede om sådan en.

Ubehag og smerter kan jo desværre være hvad som helst - menstruation, tidlig abort, bivirkninger af medicinen, psykologi... Og blod er jo også svært at konkludere noget ud fra, særligt når det kommer i små mængder.

Åh, jeg ville ønsker, jeg kunne sige noget klogt eller opmuntrende. Men tror desværre ikke, der er andet at gøre end at vente. En dag ad gangen. Håber de kommer til at gå hurtigt. Og får en god konklusion...

knockmeup sagde ...

Tak frøkenhat, det beroliger nu alligevel at høre fra dig. Du har jo ret. Uanset hvad, er der ikke noget at gøre på dette tidlige tidspunkt. Jeg må bare forsøge at slappe af og lade være med at fokusere på følelsen i underlivet. Og så hjælper det altså også bare at modtage blogger-omsorg. Utroligt hvor meget det kan betyde, når man føler sig sådan lidt ude at skide.

Jeg har besluttet at aflyse min undervisning i morgen, hvilket er et dramatisk skridt at tage. Men jeg magter ikke konfrontationen med 100 studerende, der forventer, at man er 100% på, underholdende og forberedt til fingerspidserne. Det er så pisse hårdt. Så må jeg bare bede til at jeg ikke får brug for at aflyse i forbindelse med min næste ÆU, for det gør man ikke to gange på et semester...

Så nu hvor den beslutning er taget, vil jeg give mig selv lov til at slappe af indtil blodprøven torsdag morgen og prøve at nyde det som en luksus. Gerne med lakridskonfekt.

Monja sagde ...

For pokker hvor er det hårdt. Jeg tror ikke du skal bekymre så meget om en graviditet uden for livmoderen. Som Frøkenhat, tror jeg ikke du ville kunne mærke det allerede nu. Altså progestanen gav mig ondt i underlivet hen mod mens. Men jeg har jo ikke prøvet at have et lidt positiv test-resultat.

Jeg har også en gang måtte aflyse undervisning, da det ramte sammen med ægudtagning. Det var på det tidspunkt jeg også måtte fortælle mine vejledere at vi var i behandling. Jeg kan udmærket forstå dig. Jeg ville godt nok heller ikke bryde mig om at stå foran 100 studerende og have det dårligt.

Jeg håber du holder modet oppe til på torsdag

Knus Monja