mandag den 13. august 2007

fra tanke til handling

Jeg var til yoga i morges kl 9. Ved ikke... Jeg er ikke nogen hektisk, rastløs type, men jeg føler alligevel, at det går lidt for langsomt og er lidt spild af tid, det dersens yoga. Jeg er ikke sikker på, at jeg føler, jeg får et tilstrækkeligt udbytte af sådan en stor investering (1½ time yoga, transport, bad = over 2 timer!! - og så komme lallende på kontoret efter 11..) På den anden side, kan jeg da godt høre, at det lyder som en usund og beregnende logik. Jeg giver det et par uger, intensivt.

Hvorfor? Fordi jeg kan mærke, at jeg er ved at gå ned igen efter jeg er kommet hjem. Fordi jeg er i gang med at obsesse og fortrænger alt andet, sådan at jeg begynder at frygte, at jeg i virkeligheden bruger fertilitetsproblemet til at flygte fra diverse andre problemer. Jeg har brug for fokus.

Tænkte at yoga hver morgen måske kunne hjælpe mig til at finde noget fokus.

Jeg NÆGTER, at der skal være sådan en stor plamage på min historie, som var de år vi brugte på at blive gravide. Vi har ikke været sammen i mange år. Jeg nægter at denne første, præ-familie-tid sammen skal blive mørk, trist, frustreret. Jeg VIL kanalisere nogle af kræfterne over i mit arbejde og ikke have dem alle bundet i bib. Jeg vil nyde de første år af min kærlighed og de sidste af min ungdom...

3 kommentarer:

Frøkenhat sagde ...

Det lyder rigtig fornuftigt, at hele dit liv ikke skal handle om behandling. MEN du skal jo vælge at bruge tiden på noget, som du synes er sjovt. Ikk på noget, som er fornuftigt, og som du gør, bare fordi du bør og kan og skal og som en modreaktion på behandlingen... Forstår du hvad jeg mener? Hvis yogaen kun handler om at tænke på noget andet, så kommer du vel netop til at tænke på behandlingen?
Jeg ved ikke om det giver mening. Ved bare at jeg selv var slem til at gøre alt muligt, som jeg forklarede med, at det var sundt eller godt for mig, mens jeg var i behandling. Efterfølgende kan jeg så se, at det alt sammen havde samme formål: at optimere mine chancer for at blive gravid. Altså - når jeg slappede af, så var det ikke fordi jeg nød det eller trængte til det, men fordi det skulle jeg jo, for det ville jo øge chancen for graviditet.
Åh, det er lidt svært at forklare. Hovedbudskabet er: nyd yogaen, hvis du synes, det er sjovt - ellers så drop det og sæt dig med en kop te eller kaffe og kig ud i luften hver morgen i stedet...

Frøkenhat sagde ...

I øvrigt laver jeg nok et link til dig fra min blog en af dagene - hvis det er ok med dig?

knockmeup sagde ...

Hej frøkenhat, tror godt jeg forstår hvad du mener og måske har du ret - må tænke over det.

Det jeg så gerne vil opnå er at få sat behandlingen i perspektiv - huske alle de andre ting, der er vigtige. Jeg tror ikke, at det er sådan en dobbelt-logik med at jeg gerne vil huske de andre ting, for at fjerne tankerne fra baby-problemet og dermed gøre baby-chancerne bedre. Jeg vil bare gerne undgå at behandlingen ødelægger alt muligt, både her og nu og ting der griber ind i fremtiden.

Men det kan altså godt være, at det ville fungere lige så godt med en morgenstund, hvor man bare kigger ud i luften. Hvorfor skal der altid en eller anden institution ind over...

Ja, link endelig, link endelig. Det er så dejligt når der kommer gæster :-)