fredag den 14. september 2007

ægudfuckingtagning

Det gik ok. 8 æg ud og alt så ud til at være fjong.

Jeg har haft meget sværere ved at klare det end jeg havde regnet med. Jeg har været virkelig bange. Havde det ad H til hele dagen i går, har grædt mere eller mindre hele natten, græd under samtalen med sygeplejersken, græd under hele indgrebet og har ikke lyst til andet end at græde nu.

Det er svært at forklare, men det føles forkert det hele.



I blog-søstre er bare så søde og jeg er rørt over at I følger mig herover i det nye lukkede land. Håber jeg får de sidste par stykker med.

4 kommentarer:

Monja sagde ...

Nu er jeg også kommet med over på din private side. Jeg kan godt forstå din beslutning og også din frustration over at være blevet genkendt.

Tillykke med 8 æg – helt gennemsnitlig og rigtig flot. Der er da også lidt læggehøne over dig :-) Mon du så også bliver en kyllingemor? Med otte æg er der også lidt at vælge mellem.

Jeg har det frygteligt over at du havde det så dårligt og så sad jeg bare der med mit på det tørre og var glad og lettet. Det var bare så dejligt for mig ikke at have alle de der frygtelige følelser med i forløbet. Jeg nåede faktisk at tænke lidt på min fremtoning, og forsøgte at tale lavt, og jeg kunne aldrig finde på at tage mine børn med på en fertilitetsklinik. De gange jeg selv så små børn på klinikken syntes jeg det var hensynsløst, selvom man jo godt viste at det sandsynligvis var et bevis på at det kan lykkes.

Angående dine følelser i dag, så tror jeg det er helt normalt. Frygten for alt det som kan gå forkert i det videre forløb. Jeg mindes også at jeg havde en underlig tom følelse efter at mine æg var blevet taget ud (i mine egne forsøg altså). Jeg tudede i hvert fald også bagefter. De næste par dage bliver sikkert meget svære at komme igennem, men når først du får ægget/æggene op så vil du sikkert opleve en ubeskrivelig lettelse.

Jeg håber det bedste for dig.

Mange trøsteknus fra Monja

knockmeup sagde ...

Tak Monja, det hjælper faktisk at vide at du også græd bagefter.
Du må slet slet slet ikke have det dårligt med at have set glad ud. Virkelig! Jeg syntes faktisk, at det var dejligt - jeg vidste jo hvad det handlede om. Og hvis ikke jeg ligesom havde været lidt på udkig efter dig, havde jeg helt sandsynligvis slet ikke opdaget det.

Snowie sagde ...

Du får lige en stort kram!

Nu er de ude - og snart kommer mindst 1 retur i varmen - lige præcis dér, hvor de(t) hører til!

Selvfølgelig er det hverken optimalt eller "drømmen" at lave børn på denne måde - men jeg synes trods alt, det er dejligt, at vi har den "ekstra chance" for at blive en familie...

Forkæl dig selv og få manden til at hjælpe - det fortjener du.

Mange tanker

Snow

Mira sagde ...

Tillykke med æggene. Jeg har heller aldrig været i supergodt humør efter ægudtagning. Har altid været pisseøm og ked af det bagefter. Men altså helt ærligt det er jo også ret langt fra den romantiske forestilling om at lave børn i dobbeltsengen, så lidt ked er det overhovedet ikke underligt at være.

Håber æggebasserne arter sig somde skal.

Knus fra Mira