onsdag den 5. september 2007

Haaaaaage op! Baaaaaaarm frem!

Jeg er klar.

Tak for jeres opmuntrende og beroligende kommentarer. Tog mig halvanden nede-dag og fik samlet kræfter til at kaste mig over IVF'en.

Var til scanning i går morges. Igen 10 æg på hver side, så det forlyder at min æg-reserve er rigtig god og alt ser godt ud. Herligt omend man jo ikke kan lade være med at tænke, at hvis tyve æg skal vokse til 16 mm, så må der sgu blive trængsel derinde. Man må vist forvente at føle sig ehm .. oppustet..?

Den rigelige ægproduktion øger selvf også risikoen for overstimulering, så det er godt, at jeg er i et forløb, hvor jeg bliver scannet næsten hver dag (og at vi bor tæt på Riget)

Efter morgenens scanning, blodprøver og måling af blodtryk fik jeg så min 7-dages sprøjte. Bagefter sad vi og sludrede om løst og fast med sygeplejersken (vores faste sygeplejerske) i en halv time. Luksus. Nu skal der ikke sprøjtes igen før lørdag, hvor jeg starter med daglig ÆL-hæmmende sprøjte.

Har det fino. Har heller ikke tidligere haft problemer med hverken Pergotime eller Gonal F. (Faktisk har vi tidligere joket med, at jeg måske endda får det lidt bedre af den ekstra FSH) Kan måske godt mærke, at hormonerne gør mig lidt træt. Men først og fremmest gør de mig sådan lidt vellysten som ved ÆL. Og det giver jo sådan set god mening...

4 kommentarer:

Mira sagde ...

Det lyder som en rigtig god start med mange fine æganlæg. Godt at du bliver fulgt så tæt for så vidt jeg har hørt er overstimulering ikke så rart.
Held og lykke med det, glæder mig til at følge med.

Mira

Anonym sagde ...

Jeg fornemmer en vis opløftet stemning, og det er sikkert både hormonerne og forventningen, men dejligt er det. Jeg er også i gang med stimulering - på Riget faktisk – men bare i forbindelse med ægdonation. Jeg var til første scanning i mandags, så teoretisk kan det være vi skal ha æg ud samme dag. Jeg ville egentlig bare ønske dig held og lykke, og sige at vores forløb minder lidt om hinandens. Uforklarlig infertil, behandling på Riget, hurtige forsøg uden for mange pauser. Måske ender du også med at blive mor til tvillinger. Jeg håber i hvert fald du bliver gravid nu.

Angående æganlæg – så havde jeg også omkring tyve i alt, men alligevel dannede jeg kun ca. 10 follikler. De følger dig jo og kan justere mængden af hormoner. Det er lidt svært for man kan ikke undgå at håbe på mange æg, men man vil jo heller ikke blive så syg at de aflyser forsøget.

Monja

knockmeup sagde ...

Hej Monja, har godt læst om din helte-dåd på din blog. Respekt! Det er en helt fantastisk generøs gerning, synes jeg.

Jeg må ind at læse mere tilbage i tiden på din blog, når du siger vores forløb ligner hinanden. Er jo en sucker efter succes-historier. Vores forløb ligner for øvrigt også hinanden på den måde, at jeg også forsøger at lave børn og phd på samme tid - hvilket helt klart ikke er godt for sidstnævnte...

Hyggeligt at vi følges ad. Så kan du måske også fortælle mig, om det er rimeligt allerede nu at have lidt smerter i underlivet og føle sig meget oppustet?

Ja tak, gravid nu ville være godt. Vi har meget i tvivl om, hvorvidt vi skal bede om at få lagt 2 æg op. Hvad var jeres tanker om det? (ehh det er vist ikke comme il faut at skrive sådan en mængde spørgsmål i en kommentar på sin egen blog - måske kan jeg finde svarene i dit blogarkiv)

Anonym sagde ...

Hej igen

Følges ad er nok så meget sagt. Jeg stopper jo processen ved ægudtagning, men det bliver da spændende at følge dig.

Det der med phd og babyønsker er næsten ikke forligeligt. Først bruger man oceaner af energi på at blive gravid, så bliver man forhåbentligt gravid, men man er så uendelig træt og ens tanker kan slet ikke fokuseres på arbejdet. Til sidst kommer babyen og så er der slet ikke den tid man egentlig har brug for. Men jeg tror da jeg er ved at få lavet et stykke hæderligt arbejde.

Angående antal æg så er det da et oplagt spørgsmål at bringe op på din blog. Vi fik jo som du allerede ved lagt to æg op. Vi fik selv valget om det skulle være et eller to, men blev faktisk rådet til at vælge bare et enkelt. Tvillinger er en guds gave. Behøver jeg at sige mere. Faktisk tænkte jeg ikke så meget over det med risikoen for tvillinger, jeg ville bare øge mine chancer for at blive gravid.

Knus Monja